Blog | Online Vs. Offline

Geplaatst op 30 - 04 - 2019

De afgelopen paar jaar is er een discussie ontstaan, wat is een betere manier van promoten? Via de oude vertrouwde offlinekanalen of nieuwe onlinekanalen. Een antwoord wat wij vaak krijg van klanten wanneer het gaat om gebruik maken van nieuwe technieken is: waarom zou ik daar geld in investeren als het nu ook goed gaat met mijn bedrijf? Ons antwoord daarop is altijd: waarom zou je het hierbij laten wanneer er veel meer uit te halen is?

En dat is precies waar het om gaat bij online adverteren, er is meer uit te halen. Namelijk informatie! Informatie over je klanten, je product, de markt en het allerbelangrijkste: de resultaten die je hebt behaald. Een mooi voorbeeld: je plaatst een advertentie in de lokale krant en een op Google Ads. De resultaten van de lokale krant kan je niet inzien, je kan niet zien hoeveel mensen het hebben gezien en hoeveel mensen vanuit daar een actie hebben ondernomen. Bij Google Ads kan je dit perfect inzien, op deze manier kan je ook zien wat online promoten waard is voor je bedrijf. Dit is natuurlijk maar een klein voorbeeld, er zijn namelijk ontzettend veel manieren voor online promoten en elke manier heeft weer zijn eigen voordelen.

Begrijp het niet verkeerd, offline promotie is nog steeds super! Een prachtige advertentie gedrukt op strak papier met een mooie afwerking, dat voelt toch geweldig? Natuurlijk zijn er ook manieren om offline adverteren meetbaar te maken zodat je de resultaten kan bekijken. Echter, de gemakkelijkheid van Google Ads, Google Analytics of Facebook kan je niet aan tippen.

Als je wilt dat je online resultaat kan behalen en dit ook kan inzien zorg dan dat je de volgende dingen voor elkaar hebt:

  • Professionele website met SEO
  • Actieve Sociale-media accounts
  • Zorg ervoor dat je op sociale media nieuwe klanten bereikt i.p.v. huidige.
  • Effectief gebruik maken van Google Ads
  • Zorg dat je conversies kan meten (aantal klikken, aantal downloads, etc.)

 

Aan het eind van de streep zouden wij zeggen: een combinatie van online & offline reclame is perfect!

Bedankt voor het lezen.

Groeten, Simon


  • Marketing,
  • Offline,
  • Online,
Blog ondernemen
21 - 03 - 2019